tiistai 11. heinäkuuta 2017

Veljelleni

Olen varma, että monet tytöt
ovat jossain vaiheessa elämäänsä
haaveilleet isoveljestä
Isoveljestä, joka suojelee ja pitää huolta

Enkä minä ollut poikkeus


Eiköhän jokainen tyttö ole hiekkalaatikolla toivonut
että kun ilkeä isompi lapsi vie sun hiekkalapion,
olisi olemassa veli, jonka luokse juosta itkemään
"Toi kiusaa! Mee lyömään sitä turpaan!"

Pieni hölmö kuiskaus taivaalle,
pienen lapsen huulilta
"Anna mulle isoveli"
ja vaikka se ei ollut biologisesti mahdollista,
Hän vastasi silti

Aamuvarhaiselle valvottuja öitä
niin monta kupillista teetä, etten osaa laskea
monia askelmia koko ajan syvemmälle
toistemme sieluihin
ja jopa muuriemme taakse

Kun mietin sitä, mitä olen saanut
sinun kauttasi minun elämääni
päässäni soi vain yhden laulun sanat
"Kiitän Luojaani sinusta"

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti