lauantai 6. tammikuuta 2018

Pakkasyö

Pakkasyöt ovat kauneinta, mitä tiedäntähdet tuikkivat kirkkaammin
yö on mustempi kuin koskaan
ja juuri siksi ne pienet pisteet
ovat valoisampia kuin ennen
pehmeät lumihiutaleet leijuvat maahan
ja kaikki ympärilläni on kuin satua

Sinun syleilemisesi tuntui kuin pakkasyöltä
jos olisin ollut hyvin varustautunut
minulla ei olisi ollut mitään hätää
mutta minä olin lähtenyt pihalle alusvaattesillani
hentoa harsoa vain ylläni
ja silloin
sinun rakastamisesi on tappavaa
se vaivuttaa minut hypotermiaan
hyvällä tuurilla pelkkään kohmeloon
joka helpottaa takkatulen äärellä
eli siellä, missä sinä olet poissa

Ei pakkasyö ole vaarallinen
minä olin vain huonosti varustautunut
ja siksi, muut löytävät minut huomenna
hautautuneena hennon lumihunnun alle
joka hukutti minut syliinsä
mutta minä en näytä kärsivältä
vaan hymyilen
koska loppujen lopuksi
se oli vain rakkaus
joka vei viimeisen henkäykseni

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti