perjantai 6. huhtikuuta 2018

Lentäen Krakovaan

Krakova. Me sitten mentiin ja varattiin lentoliput ja hotelli. Joten kesällä, kun meillä kummallakin on viikon kesäloma, meidän nokat suuntaa kohti Helsinki-Vantaata ja yhtä Puolan kaupunkia.
Tämä on meidän toinen kahdenkeskinen ulkomaanmatka häämatkan jälkeen. Silloin me oltiin Ruotsissa asuntoautoillen, ikimuistoiset kaksi viikkoa. Gränna hurmasi meidät ja molemmat ois valmiita lähtemään uudellen.
Mutta tällä kertaa lähdetään vähän kauemmas. Ja mikä pahinta, me mennään lentämällä. Mä en oo lentänyt sitten vuoden 2014, jolloin Etelä-Afrikan paluulennolla mun lentopelko meni uusiin sfääreihin, jonka vuoksi oon vältellyt ulkomaille lähtemistä, vaikka tilaisuuksia olisi ollutkin. Nuorempana parhaimmillaan matkustin kolme kertaa vuodessa lentämällä. Nyt ollaan oltu jalat maan kamaralla jo neljä vuotta.
Mikä sai mut selättämään lentokammotustani sen verran, että varattiin edes liput? No kaipuu nähdä enemmän. Se vaan on karu fakta, että laivalla ja autolla ei loppujen lopuksi kovin pitkälle pötkitä. Kyllä niilläkin näkee, enemmän kuin tarpeeksi koko eliniäksi. Jos on aikaa. Kun se typerä lentäminen nyt vaan sattuu oikeasti säästämään aikaa. Joten tässä sitä nyt ollaan. En voi luvata, että lentokentällä säästytään kiukunpuuskilta ja hysteeriseltä itkemiseltä. Mutta me ollaan lähdössä.
Ja ai että mä oon innoissani siitä! Oikeesti. Oon aivan tohkeissani siitä, että sain skyscanneria hyväkseni käyttäen kytätä lentoja milloin mihinkin, selata airbnb:tä useammin kuin kerran ja kyyläillä matkavinkkejä ties minne ja lueskella autovuokraamoista. Oon jo löytänyt tosi lupaavalta näyttävän vesipuiston Krakovasta ja uskon, että ainakin yhtenä päivänä me suunnataan sinne. Alhainen hintataso myös houkuttaa.
Me oltais voitu ottaa pakettimatka all inclusive hotellissa ja mennä viettämään aivotonta lomaa. Mutta jotenkin musta tuntuu, ettei se oo mun juttu. Ei siis sillä, etten nauttisi sellaisista lomista, todellakin nautin. Mutta mua kiinnostaa myös historia, kulttuuri ja mahdollisimman paljon näkeminen mahdollisimman halvalla. Siksi skyscanner ja airbnb sivustot on olleet mun todellisia ystäviä.
Odotan innolla kaikkea matkaan liittyvää, paitsi lentokonetta. Mutta uskon, että beetasalpaajilla siitäkin selvitään. Nyt lueskelemaan matkavinkkejä Krakovaan. En malta odottaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti